Blåbärspannkaka

Idag blev det blåbärspannkaka som serverades till middag=) Mycket gott!



Blåbärspannkaka


Detta behöver du:

3 ägg
6 dl mjölk
2½ dl vetemjöl
1 msk socker
1½ tsk salt
300 g frusna blåbär
(½ dl florsocker)

Gör så här:

Börja med att vispa äggen med hälften av mjölken. Blanda därefter i mjölet och vispa klumpfritt.
Tillsätt sedan socker och salt samt slutligen resterande mjölk. Vispa samman.



Smörj en långpanna som är ca 30x40 cm och häll i smeten.



Strö därefter över blåbären och skicka in mitt i ugnen på 200 grader i cirka 25 minuter.



Ta sedan ut och skär i lämpliga bitar.
Man kan pudra över florsocker om man vill, och servera gärna med en gräddklick eller vaniljglass.



Lycka till med matlagningen!
Kram




Kommentarer
Postat av: Zassi

Mmm... jag ÄLSKAR blåbärspannkaka =D

Nu känner jag mig lite piggare faktiskt.



Tack tack för krya-på-hälsning hos mig.



Det är attans vad man blir lamslagen när man får feber och ont i kroppen.



Kramkram//Z

2009-02-05 @ 19:53:35
URL: http://katterochpasta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0