Vanilj- samt kanelbullar

Bullar

Bakade bullar igår =) Tänkte bara posta lite bilder! Jag använde bara receptet som finns på mjölpåsen! Dock har jag fått ett bra tips för alla er (om ni inte redan vet det)!

Bred ut smöret när du kavlat ut degen, häll på lite mindre strösocker än vanligt och ta marsanpulver och pudra över! Det blir kalasgott =) Man gör alltså inte marsankräm, utan bara pulvret! Det blir gott gott det =) 

Denna gång gjorde jag hälften med marsanpulver och hälften med kanel!
Här kommer lite bilder från bakningen!


Degen som jäst färdigt


Bullarna lagda i sina formar (ej "äggade" & med pärlsocker än) ;)


"Gräddning pågår"


Färdiggräddade!

Jag har faktiskt inte smakat någon än! Jag åt nog för mycket bulldeg =) *haha*
Men enligt sambon blev dom mer än godkända =)!

Ha de gott alla =)
Kram

Kommentarer
Postat av: Maja W

Hej! har också hittat hit, vilken härlig blogg alltså!!ska sno en massa recept från dig senare!hoppas allt är bra med er och spara gärna några bullar till mig..man vet aldrig när jag dyker upp!=)..KRÀMAR!

2009-02-15 @ 21:54:47
Postat av: Jennie/Kalasgott

Har missat din blogg helt! Riktigt härlig är den, och vilka fina bilder du tar!!

2009-02-16 @ 00:17:36
URL: http://kalasgott.blogg.se/
Postat av: Åsa

Vackra bullar !

Tack för tipset om marsanpulvret !!

Må så gott :-))

2009-02-16 @ 08:13:25
URL: http://fyrarumochenalkov.blogg.se/
Postat av: K

Marsan i bullarna blir verkligen toppen. ha en bra dag och krya på sej , Torsten;)

2009-02-17 @ 11:53:54
URL: http://husetpabacken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0