Chili - Curry - Köttfärs med ris

Detta recept är verkligen huur gott som helst, och enkelt!



Chili - Curry - Köttfärs med ris

Detta behövs:

400 g köttfärs
1 lök
Svartpeppar
Salt
2 dl grädde
½ dl chilisås
2-3 tsk curry

Gör så här:

Bryn löken och köttfärsen i en stekpanna. Salta och peppra sedan.
Blanda grädden (jag använde mellangrädde), chilisås och curryn i en bunke.
Häll sedan upp färsen i en liten ungsfast form och häll blandningen över.
Sätt in mitt i ugnen på 225 grader i ca 25 minuter.

Servera med kokt ris.
Ha gärna salta nötter, bananer, gurka, tomat, m.m som tilltugg, mycket gott!

Lycka till med matlagningen!
Kram


Kommentarer
Postat av: Stina

Mm det där såg gott ut du.. kanske ska prova på det nån gång

2009-01-23 @ 13:49:11
URL: http://stinajonsson.blogspot.com
Postat av: Elin

Hej. Vilken tur att du lagt ut ett recept på chili-curry-köttfärsen, visste inte var jag lagt receptet åsså hamnade jag här hos dig när jag Googlade. =)

Hoppas allt är bra med dig och Classe. =) Kramar!

2009-05-23 @ 14:30:04
URL: http://elinmyop.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0