Amerikanska blåbärsmuffins!

Amerikanska blåbärsmuffins!



Ingredienser:

3 ägg

200 g smält margarin
2,5 dl socker
1 dl vatten
4 1/2 dl mjöl
1 1/2 tsk bakpulver
Valfria bär, t ex hallon eller blåbär ca 2 dl

Gör såhär

Vispa margarinet och socker poröst. Blanda därefter ner äggen och vattnet. Blanda sedan mjöl och bakpulver och blanda ner det i smeten. Rör sedan försiktigt i bären (blir bäst resultat om bären är frysta då det blandas ned i smeten) Jag valde även att hälla i lite "start", man kan även prova med müsli. Klicka sedan upp smeten i mediumstora muffinsformar (amerikanska). Fyll dem ungefär 2/3. Det blir ca 16 st.



Grädda dem sedan i 200°C i ca 25 min.



Dom går bra att frysa.
Lycka till med bakningen!
Kram


Kommentarer
Postat av: Emilies Skafferi

Mmm muffinsarna ser supergoda ut! Jag älskar blåbär.

2009-06-14 @ 18:12:11
URL: http://emiliesskafferi.blogg.se/
Postat av: wiccan

dessa måste jag testa, fin blogg. kramisar

2009-06-27 @ 19:54:58
URL: http://wiccankraft.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0