Chokladdrömmar

Chokladdrömmar

Ingredienser:

175 g margarin (mjukt)
2 dl socker
3 ½ dl mjöl
4 msk kakao
1 tsk hjorthornssalt
2 krm salt
1 tsk vaniljsocker

Se till att smöret är rumstempererat (jag tog kylskåpskallt och värmde upp det smått i micron). Blanda smöret och sockret i en bunke. Blanda därefter de torra ingredienserna i en separat bunke och rör ner detta i smörblandningen allt eftersom. Rulla därefter bollar ungefär i storlek som chokladbollar och lägg på bakplåtspapper (jag rymde 16st/plåt)Grädda sedan mitt i ugnen i 20-25 minuter på 150 grader.

Det är något svårt att se när de är färdiga, men 20-25 minuter gräddade jag mina och de blev bra!
Låt drömmarna svalna innan de flyttas samt paketeras!



Såhär ser de ut färdiggräddade =)!

Lycka till med bakningen!
Kram / H

Kommentarer
Postat av: Sara

kul att du kommit igång med receptbloggen jag tror att den kommer bli välbesökt :)

2009-01-05 @ 02:30:02
URL: http://sranin.blogg.se/
Postat av: Alina

Godnatt! :) Hoppas du får en bra dag imorgon:)

2009-01-05 @ 02:31:38
URL: http://emmiealina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0