Linssoppa

Dagens middag bestod av Linssoppa =)
Det är faktiskt riktigt gott även fast det kanske inte låter så =)
Men jag tycker att du ska ge det en chans ändå =) Så här kommer receptet:

Linssoppa
4 portioner

Ingredienser:

½ -1 Purjolök
4 Potatisar
2 Morötter
1,3 l Vatten
2 Grönsaksbuljongtärningar
2 dl Röda linser
1 tsk Oregano
1 tsk paprikapulver
 Svartpeppar
Salt (efter tycke och smak)

Börja med att koka upp vattnet och lägga i buljongtärningarna. 
Strimla sedan purjolök, skala och hacka potatisen i kuber och hacka moroten i halvmånar (alternativt grovriva dom).
 Tillsätt sedan det hackade i det kokande vattnet och låt detta småkoka i ca 10 minuter. Tillsätt därefter linserna och fortsätt koka detta ca 10-15 minuter. 


Potatis, morötter och röda linser.

Smaksätt sedan med kryddorna (det går väldigt bra att improvisera).  
Servera gärna med en grov ostsmörgås och lite grönsaker!



PS. Linserna behöver inte blötläggas och koktiden är kort.
Ett tips är även att prova hälla ner en påse tacokrydda istället för de kryddor som står i receptet!
Detta blir också gott!

Smaklig måltid =)
Kram / H

Kommentarer
Postat av: Anneli

Jag skulle vilja ha bakgrundsfärgen i ljusgrönt. Gärna att det i huvudet står Backebo i stor stil och i mindre under Mitt hem och min trädgård. Jag är svag för liljor och funkia vad det gäller växter så det kan få vara med. Men kom gärna med förslag :) Kramar

2009-01-07 @ 22:18:19
URL: http://backebo.blogg.se/
Postat av: K

Tack vännen! blev jättebra!

svägerskan nöjd!

kram!

2009-01-08 @ 06:44:49
URL: http://husetpabacken.blogg.se/
Postat av: Anneli

Såg att du hade förslag på gång oh vad spännande. Skickar min e-postadress till dig.

Kram

2009-01-08 @ 13:12:56
URL: http://backebo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0