Kycklingfyllda canneloni



Kycklingfyllda canneloni

4 port (8st fyllda canneloni)

Ingredienser:
Färska lasagneplattor
700 gram kycklingfilé
2 vitlöksklyftor
2 tsk chilisås
2 msk citronjuice
1-2 tsk grillkrydda
Salt & peppar


Blanda med:

1 förpackning naturell färskost (ca 200g)
2 msk cremé fraiche
Salladskrydda
Oregano


Gör såhär:

Strimla kycklingen och fräs på i stekpanna med lite olja/margarin.
Finhacka vitlöken och tillsätt i pannan. Droppa över chilisåsen, citronjuicen och krydda!

 
Blanda kycklingfräset med färskost och kryddorna,
tillsätt 2 msk cremé fraiche och blanda ihop.

Klicka ut fyllning på varje lasagneplatta
(ca 4 msk på varje) och rulla ihop.



Lägg upp i smord ugnsform.


Ostsås:
1 msk smör
2 msk vetemjöl
5 dl mjölk
salt & peppar
1½ dl riven ost


Gör såhär

Smält smöret i en kastrull, dra bort från plattan och vispa ner vetemjölet till en jämn tjock pasta. Slå på lite mjölk och vispa. Ställ tillbaka på plattan och späd med mer mjölk under tiden såsen tjocknar. Salta och peppra.
Jag valde att endast strö osten över istället för att ha ost både i såsen och på!

Häll över ostsåsen, strö över lite av den rivna osten
och gratinera i ugn 200 grader ca 30-35 min.


Sedan är det bara att äta =)



Serveras gärna med en god sallad!
Lycka till med matlagningen!



Kram
H


Kommentarer
Postat av: Stina

Det verkade som ett lätt recept. Kanske ska prova det nån gång. Var det gott?

2009-03-20 @ 14:58:35
URL: http://stinajonsson.blogspot.com
Postat av: K

Vilket bra recept!

Verkade jättegott!

2009-03-20 @ 20:03:28
URL: http://husetpabacken.blogg.se/
Postat av: Nette (kardemumma Gumman)

Mums! Liknande recept som Kryddisens! Haka själv på canneloni tåget ikväll... Trevlig helg på dig! :)

2009-03-21 @ 20:30:16
URL: http://kardemummagumma.wordpress.com
Postat av: Therese Alexandersson

Gu vad hungrig jag blev nu! Trots att jag nyss tryckt i mig massa lchf-våfflor å blev proppmätt. Men jättefina bloggar och bilder. Själv lägger jag inte direkt ner så mycket tid på min. ^^

Allt e bra med oss, men ledsen över nya fisken som mår dåligt. ='(

Jajjemen, kom förbi när som helst, nästan ^^, vi kan ju laga nå go-mat nån gång! =)

2009-03-25 @ 22:12:16
URL: http://[email protected]
Postat av: Åsa

Det verkar jättegott !!

Måste testa dessa !

Må så gott :-))

2009-03-26 @ 12:26:36
URL: http://fyrarumochenalkov.blogg.se/
Postat av: Jeanette

Jättegott! Använde fullkornslasagneplattor, så det kanske skulle varit inne lite till men, mycket mättande

2009-04-05 @ 16:29:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0