Havrekakor med ringlad choklad



Havrekakor med ringlad choklad

Ingredienser:

200 g smör, rumstempererat
2 dl strösocker
6 dl havregryn
3 dl vetemjöl
1 tsk hjorthornssalt
Mörk blockchoklad


Gör så här

Sätt ugnen på 180 grader. Rör ihop smör och strösocker. Rör ner de övriga ingredienserna och blanda samman till en "deg" (den kommer vara ganska smulig) Rulla bollar (ungefär som negerbollar i storlek) så att det blir ca 40 stycken (jag fick 36). Lägg bollarna på bakplåtspappersklädd plåt. Tryck till kakorna i handen så de blir platta och runda. Sätt in kakorna i ugnen och baka dem cirka 10-12 minuter eller tills de fått en lite brun färg (jag hade inne mina i ca 15 minuter)!



Senare smälte jag blockchokladen och ringlade över kakorna!



Lycka till med bakningen =)
Kram


Kommentarer
Postat av: Clabbe

MMMMmmmmm nam nam, ska bli gott med litte kakor å mjölk när man kommer hem :D

ha en bra dag Älskling :)

2009-05-11 @ 16:09:06
Postat av: Nette (kardemumma Gumman)

mums! Havrekakor är ngt underkattat gott! Går fort att fixa men smakar himmelskt!

2009-05-12 @ 13:01:14
URL: http://kardemummagumman.se
Postat av: Jeanette

mm dessa var goda! jag och mats blev bjudna på dom när du jobbade :) Hoppas allt är bra!

2009-07-03 @ 17:44:18
Postat av: Diana

Supergoda, toppenrecept!! :)

2010-01-09 @ 12:31:37
URL: http://pocht.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0